Wycofane produkty ze sklepu SEO

Wycofywane produkty, czy inne podstrony

Co robić, z podstronami w serwisie które z jakiś biznesowych powodów musimy usunąć. Produktów, których już nie sprzedajemy nie warto usuwać ze sklepu internetowego. Istnieje bowiem szkoła, aby przekierowywać takie adresy na kategorie w których produkt się znajdował. Analogicznie na podstron z ofertami usług których już nie świadczymy. Czasem nawet twórcy wyszukiwarek ofert pracy taką praktykę stosowali – w odniesieniu do nieaktualnych ofert. Jednak nie zawsze warto.

Jeśli stan magazynowy konkretnego towaru już jest zerowy  i jesteśmy świadomi, że w najbliższym czasie nie będziemy mieć tego produktu lub po prostu chcemy wycofać go ze sprzedaży ze względów biznesowych to co powinniśmy zrobić, aby nie zaszkodzić sobie w wyszukiwarce?

 

Wycofanie produktu ze sklepu online.

Jeśli to produkt który wycofujemy bo jest wadliwy/producent zaprzestał produkcji, zostawiamy stronę z produktem z odpowiednią informacją. Dodając tuż pod nim produktu podobne z naszego asortymentu. Analogicznie, gdy z jakiegoś biznesowego powodu już go mieć nie będziemy. Stronę zostawiamy, jednak promujemy tam dodatkowo produkty podobne lub które użytkownicy kupowali razem z wycofanym przedmiotem.
Przekierowanie adresu URL tego produktu na inny – jakiś bardzo zbliżony (typ, model) lub nawet kategorię, w której się znajdował. To często spotykane rozwiązanie, jednak nie przyniesie nam najlepszego efektu. Część agencji SEO jednak nadal go rekomenduje.

Pamiętajmy, że nasza witryna musi rosnąć w siłę. Duża ilość podstron działa na korzyść – zwiększa nasze szanse na widoczność w wyszukiwarce. W przypadku wycofywanych towarów w naszym e-commerce najlepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie tego produktu w sklepie, lecz oznaczenie go wyraźną i etykietą jako niedostępnego w sprzedaży. Warto rozważyć także boks pod opisem takiego produktu w którym będą nasze rekomendacje co do produktów podobnych 😉

Usunięcie strony z usługą

Podobna sprawa ma się z ofertami pracy, jednak tutaj musimy zaproponować tuż pod komunikatem o nieaktualnym ogłoszeniu inne bardzo zbliżone, inaczej użytkownicy mogą opuścić naszą stronę bardzo szybko.

Jeśli rezygnujemy ze świadczenia usług i na stałe likwidujemy daną stronę – nie chcemy by ktoś dzwonił w sprawie sprzątania biur, bo my już tylko myjemy okna, to warto na likwidowanej stronie umieścić miły komunikat w stylu: „O czyste biurko może zadbać pracownik. My umyjemy Ci okna na zewnątrz nawet na 30 piętrze.” i informacje o aktualnej ofercie. Zawsze to lepsze niż usunięcie strony i wykonanie przekierowania.

Przydatne wtyczki do systemu WordPress
Linkowanie wewnętrzne:

SEO Internal Links

Zepsute linki na naszej witrynie, analiza i naprawa:

Broken Link Checker

5/5 - (1 vote)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.