Tworzenie przyjaznych adresów URL dla lepszej optymalizacji SEO

Gdy mówimy o optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki (SEO), często skupiamy się na słowach kluczowych, treściach i linkach. Rzadko jednak zwracamy uwagę na aspekt, który może znacząco wpłynąć na widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania…

Czyli strukturę adresu URL. Przyjazny adres URL jest nie tylko łatwiejszy do zrozumienia dla użytkowników, ale także może poprawić pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Oto kilka wskazówek, jak stworzyć przyjazny adres URL.

Prostota jest kluczem

Krótkie, zwięzłe i łatwe do zrozumienia adresy URL są bardziej przystępne dla użytkowników i łatwiejsze do indeksowania dla wyszukiwarek. Unikaj niepotrzebnych ścieżek i parametrów. Adres URL www.piestrzynski.pl/artykul-o-seo jest zdecydowanie bardziej zrozumiały i przyjazny dla SEO niż www.piestrzynski.pl/id?=1234&kat=56.

Używaj słów kluczowych

Zawieranie słów kluczowych w adresie URL może poprawić wyniki SEO. Upewnij się, że adres URL opisuje treść strony i zawiera odpowiednie słowa kluczowe. Należy jednak unikać nadmiernego stosowania słów kluczowych, co może być uznane za spam.

Używaj myślników do separacji słów

Google zaleca używanie myślników (-) zamiast podkreśleń (_) do oddzielania słów w adresie URL. Dlatego adres URL powinien wyglądać tak: www.twojastrona.pl/artykul-o-seo, a nie www.twojastrona.pl/artykul_o_seo.

Używaj małych liter

Niektóre serwery są wrażliwe na wielkość liter, więc najlepiej jest trzymać się małych liter w adresach URL, aby uniknąć możliwych problemów.

Unikaj nieznakowanych znaków

Znaki specjalne, takie jak &, %, $, @, i inne, mogą powodować problemy z indeksowaniem i mogą być źle interpretowane przez niektóre przeglądarki. Staraj się unikać ich w swoich adresach URL.

Zastosowanie tych prostych zasad podczas tworzenia adresów URL może poprawić widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na stronie. Pamiętaj, że SEO to proces, który wymaga czasu i stałego doskonalenia, ale dbanie o przyjazne adresy URL to krok w dobrym kierunku.

4.7/5 - (3 votes)

Autor

Dominik

Zajmuje się tworzeniem stron internetowych i realizacją działań SEO na rzecz dużych i małych przedsiębiorstw. Pracowałem między innymi dla Semahead czy wydawnictwa HELION. Prowadzę szkolenia z zakresu HTML5 i SEO. Każdego dnia odkrywam nowe możliwości, tak by rozwijać Twój biznes w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.