cele-ga

Zliczanie zdarzeń (celów) w Google Analytics

Ważne w każdej analityce jest posiadanie informacji. Jak zbierać dane ze strony? W dzisiejszym przykładzie, pokaże prosty sposób na zliczanie zdarzeń niestandardowych na swojej stronie internetowej.

Zliczanie zdarzeń w GA

Co zrobić zliczać zdarzenia? W pierwszej kolejności zastanówmy się co chcemy zliczać. W moim przykładzie jest to liczba kliknięć w przycisk „napisz do mnie” na stronie piestrzynski.info

Piestrzynski info screen

 

W witrynie powinienem mieć  podpięty kod google analytics. Dzięki niemu będzie możliwe zliczanie zdarzeń.

Jeśli mamy wpięty kod, poniżej jego fragment:

(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

To możemy z łatwością wpiąć tzw. zdarzenie. Określmy więc cel. Przejdźmy do

Usługi -> Widok -> Administracja (Cele) -> Utwórz cel.

Śledzenie celu Zdarzenie w Google Analytics

W moim przypadku jest to kliknięcie i odsłonięcie adresu e-mail. Tak też zapisałem. Utworzyłem zdarzenie niestandardowe czyli własne.

Następnie w kodzie strony przy przycisku umieszczam funkcję ga:

 

<p id="wizytowka" class="button1" onClick="ga('send','event','WyswietlenieEmail','dominik@piestrz***.info');">Napisz do mnie!</p> 

I już wszystko gotowe. Wystarczy wejść przez tryb prywatny (wyłączając ewentualną wtyczkę blokującą reklamy i kod js) kliknąć i przetestować.  Dzięki temu uzyskujemy zapis na koncie GA:

Zliczanie zdarzenia w Google Analytics

Pomogłem?

PayPal.Me:
Postaw mi piwo 5 PLN
Zliczanie zdarzeń (celów) w Google Analytics
5 (100%) 2 votes

Autor

Dominik

Zajmuje się tworzeniem stron internetowych i realizacją działań SEO na rzecz dużych i małych przedsiębiorstw. Prowadzę szkolenia z zakresu HTML5 i SEO. Każdego dnia odkrywam nowe możliwości, tak by rozwijać Twój biznes w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WordPress spam zablokowany CleanTalk.