Atrybut ALT zgodny z W3C oraz SEO

John Mueller z Google podzielił się postem Jeffreya Zeldmana  przypominając wydawcom treści i specjalistom SEO o właściwym użyciu tekstu alternatywnego Zawierał on link do drzewa decyzyjnego W3C, które pomaga w podejmowaniu tego jakże trudnego wybory dotyczącego użycia atrybutu alt.  Sprawdźmy zatem pytania! (artykuł przeczytasz w 3 minuty).

Czytaj dalej Atrybut ALT zgodny z W3C oraz SEO

Struktura strony – kluczem do sukcesu SEO

Cześć, zapraszam Cię na krótką lekcję tego, jak budować strony www. Dzięki temu wpisowi poznasz sposób kreowania witryn internetowych, pod to co potrzebują użytkownicy, tak aby łatwiej do nich dotrzeć i sprzedać to co masz im do zaoferowania. Odpowiedz na potrzeby swoich użytkowników!

Czytaj dalej Struktura strony – kluczem do sukcesu SEO

Midjourney – Jak zacząć korzystać z generatora grafiki

Dziś prosta instrukcja jak zacząć generować obrazy do kreacji marketingowych, reklam czy landing pages. Na pewno słyszałeś o generowaniu obrazków za pomocą sztucznej inteligencji. Jest wiele modeli, przekładających tekst na obrazek. Najbardziej popularny to ten w ChatGPT DALL-E. Jednak dzisiaj pokaże Ci coś dużo bardziej kreatywnego i tworzącego przepiękne kreacje graficzne. Zapraszam do lektury!

Czytaj dalej Midjourney – Jak zacząć korzystać z generatora grafiki

Stare dyrektywy crawl-delay do lamusa robots.txt

Plik robots.txt jest ważnym narzędziem w zarządzaniu widocznością stron internetowych w wyszukiwarkach. Pozwala webmasterom kontrolować, które części witryny są indeksowane przez roboty wyszukiwarek, a które powinny pozostać ukryte. Ostatnio Google wprowadziło nowe zasady dotyczące tego pliku. Sprawdź i zaktualizuj swój plik.

Czytaj dalej Stare dyrektywy crawl-delay do lamusa robots.txt

Wizytówka Google Moja Firma, zdobywaj opinie i zyskaj wiarygodność

Najlepszym sposobem na pozyskanie wielu opinii w Google Maps na Twojej wizytówce firmowej jest niewątpliwie zaoferowanie czegoś w zamian. Brzmi jak przekupstwo, jednak ludzie zmotywowani chętniej podejmują się tej czynności.

Czytaj dalej Wizytówka Google Moja Firma, zdobywaj opinie i zyskaj wiarygodność

Co będzie z domenami „.io” i co ma do tego Mauritius?

Domena .IO należy do tzw. ccTLD czyli country-code Top-Level Domain. Jest domeną krajową, należącą do archipelagu Chagos czyli Brytyjskiego Terytorium Oceany Indyjskiego. Co to może oznaczać dla właścicieli domen?

Czytaj dalej Co będzie z domenami „.io” i co ma do tego Mauritius?

Ustawienie własnej okładki w wizytówce Google Moja Firma (profil firmy w Google Maps)

Najczęściej zadawane pytanie na początku przygody z ustawieniami wizytówki Google Moja Firma to: Dlaczego nie pokazuje się moje wybrane zdjęcie na okładce w na profilu firmy w Google Maps? Sprawdźmy jak to można ogarnąć, a przynajmniej spróbować…

Czytaj dalej Ustawienie własnej okładki w wizytówce Google Moja Firma (profil firmy w Google Maps)

LLMy na własnym komputerze – Czyli „własny darmowy AI”

Krótki przegląd narzędzi do uruchomienia na własnym urządzeniu dużego modelu językowego – czyli sztucznej inteligencji. Wysyłaj prompty do lokalnego modelu bez udostępnienia danych do firm trzecich. Sprawdź możliwości i zweryfikuj zasoby swojego komputera przed instalacją.

Czytaj dalej LLMy na własnym komputerze – Czyli „własny darmowy AI”