Page Experience Signals – wskaźniki jakości strony pod SEO

W ostatnim miesiącu sporo SEOwców informowało o wzmożonych zmianach w serpach i możliwej aktualizacji algorytmu. Niektórzy sądzą, że może to być pokłosie aktualizacji Page Experience Signals. Jednak nim wyciągniemy takie wnioski podsumujmy słownikowo wiedzę na temat tego czym to tak właściwie jest.

Czytaj dalej Page Experience Signals – wskaźniki jakości strony pod SEO

Kryzys oraz mobilność użytkowników wg. Google

Dzisiaj warto obserwować narzędzie Google Trends, żeby odkryć to, czego ludzie poszukują obecnie najbardziej. Obecny czas jest wyjątkowy. Można rzec, że bez precedensu. Przede wszystkim pod kątem naszych zachowań. Czy faktycznie to tylko kryzys?

Czytaj dalej Kryzys oraz mobilność użytkowników wg. Google

WordPress: Komentarze w moderacji – indeksują się w Google

Ciekawym odkryciem mogącym zainteresować każdego, kto posiada stronę opartą o system WordPress, może być fakt, że spamowe komentarze wpadające do zatwierdzenia/moderacji mogą indeksować się w Google!

Czytaj dalej WordPress: Komentarze w moderacji – indeksują się w Google

Zmiana wyglądu wyników wyszukiwania w Google

Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, 13 stycznia została zaimplementowana nowa wersja wyników wyszukiwania, również na wersji desktopowej. Google nie podaje jednak czy będzie to globalna zmiana, czy tak jak poprzednio nowe wyniki będą wyświetlać się nadal rzadziej i bardziej losowo.

Czytaj dalej Zmiana wyglądu wyników wyszukiwania w Google

Powiadomienia web push i newsletter – podobieństwa i różnice

Choć email marketing pozostaje najpopularniejszym sposobem komunikacji na linii marka-klient, bardzo często nie przynosi zakładanych efektów. Klienci nie chcą się zapisywać do newslettera lub wysyłane wiadomości kończą swoją drogę w folderze “spam” i nigdy nie docierają do nich nie docierają. 

Remedium na takie problemy mogą być powiadomienia push, dlatego warto przyjrzeć im się z bliska.

Czytaj dalej Powiadomienia web push i newsletter – podobieństwa i różnice

Model BERT – Lepsze rozumienie zapytań niż kiedykolwiek wcześniej?!

W piątek 25 października ogłoszono na blogu Google informacje na temat wdrożenia tzw. modeli BERT do algorytmu wyszukiwarki. Jest to oczywiście kolejna aktualizacja. Jak podają specjaliści, jest ona największą i najbardziej przełomową zmianą w wynikach wyszukiwania od czasu wdrożenia tzw. Rank Brain, a może i nawet od początku istnienia wyszukiwarki.

Czytaj dalej Model BERT – Lepsze rozumienie zapytań niż kiedykolwiek wcześniej?!

Atrybuty rel=”ugc”, rel=”sponsored” – nofollow

Na oficjalnym blogu dla (web)majstrów poinformowano społeczność o wprowadzeniu nowych atrybutów do linków. To dość ważny moment. Dawno nikt nie grzebał w obecnym statusie quo. Przypomnijmy sobie.. w 2005 roku wprowadzono atrybut „nofollow”. Miał służyć do walki ze spamem. Niestety od tego czasu minęło już ponad 15 lat. Google postanowiło dodać nowe sposoby identyfikacji linków. Sprawdź!

Czytaj dalej Atrybuty rel=”ugc”, rel=”sponsored” – nofollow

Web push – 5 skutecznych scenariuszy marketing automation dla e-commerce

Żyjemy w czasach, kiedy praktycznie każdy wie, czym jest i jak działa newsletter. Wydawać by się mogło, że nie ma tu już pola do popisu dla nowych rozwiązań, a email marketing ma monopol na dostarczanie subskrybentom treści. Tymczasem na horyzoncie jakiś czas temu pojawiły się notyfikacje web push, które sporo namieszały w świecie marketing automation.

Czytaj dalej Web push – 5 skutecznych scenariuszy marketing automation dla e-commerce

Jak wykorzystać powiadomienia web push? Wskazówki i przykłady 

Powiadomienia push odgrywają coraz większą rolę w ogólnie pojętej dystrybucji treści w Internecie i stają się jednym z istotniejszych narzędzi marketingowych w sektorze B2C. Wielu widzi w nich bardziej efektywną alternatywę dla newslettera, a inni cenią sobie możliwość docierania do zupełnie nowych odbiorców, którzy ignorują inne kanały. 

Czytaj dalej Jak wykorzystać powiadomienia web push? Wskazówki i przykłady