Darmowym rosyjskim narzędziem podobnym do Google Analytics możemy zmierzyć nie tylko liczbę sesji/wejść użytkowników ale ich interakcje z mechaniką strony. W tym narzędziu istnieje duży potencjał. Sprawdź czy możesz wykorzystać go do poprawy widoczności Twojego serwisu.
Co to jest mapa ciepła?
Mapa ciepła obrazuje obszary najchętniej klikane / objęte zainteresowanie użytkowników. Zazwyczaj kolor czerwony oznacza najbardziej „gorące” miejsca. Mapy ciepła są także w skalach szarości bądź w innych zdefiniowanych kolorach. Mapa kliknięć przypomina trochę badania eyetrackingowe.
Yandex Metrica – Mapa Ciepła
Wśród narzędzi mamy do dyspozycji Mapę kliknięć, Mapę linków, Mapę Scrollowania. Dodatkowo mamy możliwość odtworzenia zachowania użytkowników dzięki nagranym sesjom. Pokaże nam się wideo na którym zobaczymy jak użytkownik porusza kursorem i w jakiś sposób podejmuje się interakcji ze stroną. Jest też opcja mierzenia tzw. głębokość formularza. Dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować osoby które zaczęły wypełniać formularz, jednak ostatecznie go nie wysłały. Pozwala to na wychwycenie błędów w formularzu, które należy usprawnić celem poprawienia współczynnika konwersji. Gorąco zachęcam do przetestowania tego narzędzia.