Co to jest mapa ciepła?

Mapa ciepła

Darmowym rosyjskim narzędziem podobnym do Google Analytics możemy zmierzyć nie tylko liczbę sesji/wejść użytkowników ale ich interakcje z mechaniką strony. W tym narzędziu istnieje duży potencjał. Sprawdź czy możesz wykorzystać go do poprawy widoczności Twojego serwisu.

Co to jest mapa ciepła?

Mapa ciepła obrazuje obszary najchętniej klikane / objęte zainteresowanie użytkowników. Zazwyczaj kolor czerwony oznacza najbardziej „gorące” miejsca. Mapy ciepła są także w skalach szarości bądź w innych zdefiniowanych kolorach. Mapa kliknięć przypomina trochę badania eyetrackingowe.

Mapa Ciepła

 Yandex Metrica – Mapa Ciepła

Yandex Metrica opcje

Wśród narzędzi mamy do dyspozycji Mapę kliknięć, Mapę linków, Mapę Scrollowania. Dodatkowo mamy możliwość odtworzenia zachowania użytkowników dzięki nagranym sesjom. Pokaże nam się wideo na którym zobaczymy jak użytkownik porusza kursorem i w jakiś sposób podejmuje się interakcji ze stroną. Jest też opcja mierzenia tzw. głębokość formularza. Dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować osoby które zaczęły wypełniać formularz, jednak ostatecznie go nie wysłały. Pozwala to na wychwycenie błędów w formularzu, które należy usprawnić celem poprawienia współczynnika konwersji. Gorąco zachęcam do przetestowania tego narzędzia.
3/5 - (2 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.