Najlepszym sposobem na pozyskanie wielu opinii w Google Maps na Twojej wizytówce firmowej jest niewątpliwie zaoferowanie czegoś w zamian. Brzmi jak przekupstwo, jednak ludzie zmotywowani chętniej podejmują się tej czynności.
Może to być rabat, zniżka. Możemy też po prostu poprosić klienta, jeśli jest zadowolony z naszej pracy, aby podzielił opinią na nasz temat. Obecnie jest możliwość wygenerowania linka bezpośrednio do formularza google. Jednak użytkownik musi być zalogowany na swoje konto gmail, aby móc dodać opinię.
Jak wygenerować swój link?
Wchodzimy na stronę: https://developers.google.com/places/place-id. Pojawi się tam mapka i wyszukiwarka. Wpisujemy nazwę naszej wizytówki/firmy. Wybieramy właściwą z listy i odczytujemy ID.
W moim przypadku jest to: ChIJw8BbMYQcFkcRcySYJVsj-4M
Przykład linka:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJw8BbMYQcFkcRcySYJVsj-4M
Efekt po wejściu:
Dzięki niemu możemy uprościć do minimum proces pozyskiwania opinii. Z reguły klientom nie chce się szukać wizytówki samemu. Tu dostają gotowy link pod nos. Dobrze przecież wiemy, że negatywne opinie są wystawiane przed bardzo zdeterminowane osoby, które znajdą nas na wszystkich portalach i nie omieszkają wystawić nam srogiego komentarza.
Możemy też użyć skrótowego linku / przekierowania i umieścić go w mailu z podziękowaniem.
Warto skorzystać z tej opcji!
Przydatne, dzięki 🙂
Świetny poradnik 🙂 Dodam, że sprawdzanie ID miejsca działa nawet w przypadku firm, które mają ustawioną działalność na danym obszarze, np. w promieniu X km od siedziby firmy.
Bardzo fajny poradniczek. Dzięki wielkie! Pozdrawiam!