Wizytówka Google Moja Firma - Opinie

Wizytówka Google Moja Firma, zdobywaj opinie i zyskaj wiarygodność

Najlepszym sposobem na pozyskanie wielu opinii w Google Maps na Twojej wizytówce firmowej jest niewątpliwie zaoferowanie czegoś w zamian. Brzmi jak przekupstwo, jednak ludzie zmotywowani chętniej podejmują się tej czynności.

Może to być rabat, zniżka. Możemy też po prostu poprosić klienta, jeśli jest zadowolony z naszej pracy, aby podzielił opinią na nasz temat. Obecnie jest możliwość wygenerowania linka bezpośrednio do formularza google. Jednak użytkownik musi być zalogowany na swoje konto gmail, aby móc dodać opinię.

Jak wygenerować swój link?

No dobra, ale skąd mam wziąć linka. Sam link do wizytówki nie jest dobrym pomysłem. Przygotuj zatem bezpośrednio odnośnik do oceny Twojego profilu:

  1. Wejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
  2. Następnie z listy, wybierz swoją wizytówkę

Lista wizytówek Google Moja firma

3. Kliknij w “poproś o opinię”
edycja profilu moja firmaNastępnie: wybierz Prośba o opinię
Generowanie linku do opinii Google Moja Firma w Google Maps

 

Jak łatwo zbierać opinie od klientów?

W sieci jest dziesiątki rozwiązań, po tagi NFC, kody QR które przenoszą użytkownika prosto do formularza z oceną Twojej wizytówki Google Moja Firma. Nie przepłacaj, zrób samodzielnie kod QR, lub udostępnij linka we wiadomości np. automatycznej która przesyła faktury do klienta?

Kod QR możesz umieścić na:

  • paragonie,
  • wizytówce
  • naklejce w biurze w dowolnym miejscu
  • tabliczce na blacie recepcji
  • na końcu menuJak utworzyć darmowy kod QR? Skorzystaj z darmowych generatorów, kilka propozycji poniżej:
    1. QR Code Generator by QRCode Monkeyqrcode-monkey.com
    2. QR Code Generator by QRStuffqrstuff.com
    3. QR Code Generator by GoQRgoqr.me

    Weźmy pierwszy z brzegu i zobaczmy jak to może wyglądać:

    Generowanie kodu QR do opinii google moja firma
    Eksportuj w wybranym formacie i gotowe!

    Możesz także umieścić link w automatycznym mailu wysyłanym po wystawieniu faktury, serwisy takie jak fakturownia czy infakt i wiele innych oferują możliwość dostosowania takich powiadomień.

    Jeśli wysyłasz wiadomości ręcznie, dodaj link do swojego podpisu mailowego, którego używasz do wysyłki faktur upewnij się, że zawiera on zachętę do działania!

    Zbieranie opinii w Google Maps na profilu firmy

    Poprzez zbieranie opinii zwiększasz wiarygodność i przyciągasz więcej klientów.
    Dzięki niemu możemy uprościć do minimum proces pozyskiwania opinii. Z reguły klientom nie chce się szukać wizytówki samemu. Tu dostają gotowy link pod nos. Dobrze przecież wiemy, że negatywne opinie są wystawiane przed bardzo zdeterminowane osoby, które znajdą nas na wszystkich portalach i nie omieszkają wystawić nam srogiego komentarza.

Warto dlatego przedstawić klientom odnośnik do wystawienia opinii, będą skłonni poświęcić nam chwilę swojego cennego czasu – szczególnie jeśli dostaną taki kod QR do wystawienia opinii razem z rabatem 😉

Jak radzić sobie z brzydkimi wpisami do konkurencji? Jak odpowiadać na opinie od klientów, o tym będzie kolejny wpis z serii poświęconej Wizytówce Google Moja Firma. Stay tuned!


4/5 - (4 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

3 komentarze do “Wizytówka Google Moja Firma, zdobywaj opinie i zyskaj wiarygodność”

  1. Świetny poradnik 🙂 Dodam, że sprawdzanie ID miejsca działa nawet w przypadku firm, które mają ustawioną działalność na danym obszarze, np. w promieniu X km od siedziby firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.