Najlepszym sposobem na pozyskanie wielu opinii w Google Maps na Twojej wizytówce firmowej jest niewątpliwie zaoferowanie czegoś w zamian. Brzmi jak przekupstwo, jednak ludzie zmotywowani chętniej podejmują się tej czynności.
Jak wygenerować swój link?
No dobra, ale skąd mam wziąć linka. Sam link do wizytówki nie jest dobrym pomysłem. Przygotuj zatem bezpośrednio odnośnik do oceny Twojego profilu:
- Wejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
- Następnie z listy, wybierz swoją wizytówkę
Następnie: wybierz Prośba o opinię
Jak łatwo zbierać opinie od klientów?
W sieci jest dziesiątki rozwiązań, po tagi NFC, kody QR które przenoszą użytkownika prosto do formularza z oceną Twojej wizytówki Google Moja Firma. Nie przepłacaj, zrób samodzielnie kod QR, lub udostępnij linka we wiadomości np. automatycznej która przesyła faktury do klienta?
Kod QR możesz umieścić na:
- paragonie,
- wizytówce
- naklejce w biurze w dowolnym miejscu
- tabliczce na blacie recepcji
- na końcu menuJak utworzyć darmowy kod QR? Skorzystaj z darmowych generatorów, kilka propozycji poniżej:
- QR Code Generator by QRCode Monkey – qrcode-monkey.com
- QR Code Generator by QRStuff – qrstuff.com
- QR Code Generator by GoQR – goqr.me
Weźmy pierwszy z brzegu i zobaczmy jak to może wyglądać:
Eksportuj w wybranym formacie i gotowe!Możesz także umieścić link w automatycznym mailu wysyłanym po wystawieniu faktury, serwisy takie jak fakturownia czy infakt i wiele innych oferują możliwość dostosowania takich powiadomień.
Jeśli wysyłasz wiadomości ręcznie, dodaj link do swojego podpisu mailowego, którego używasz do wysyłki faktur upewnij się, że zawiera on zachętę do działania!
Zbieranie opinii w Google Maps na profilu firmy
Poprzez zbieranie opinii zwiększasz wiarygodność i przyciągasz więcej klientów.
Dzięki niemu możemy uprościć do minimum proces pozyskiwania opinii. Z reguły klientom nie chce się szukać wizytówki samemu. Tu dostają gotowy link pod nos. Dobrze przecież wiemy, że negatywne opinie są wystawiane przed bardzo zdeterminowane osoby, które znajdą nas na wszystkich portalach i nie omieszkają wystawić nam srogiego komentarza.
Jak radzić sobie z brzydkimi wpisami do konkurencji? Jak odpowiadać na opinie od klientów, o tym będzie kolejny wpis z serii poświęconej Wizytówce Google Moja Firma. Stay tuned!
Przydatne, dzięki 🙂
Świetny poradnik 🙂 Dodam, że sprawdzanie ID miejsca działa nawet w przypadku firm, które mają ustawioną działalność na danym obszarze, np. w promieniu X km od siedziby firmy.
Bardzo fajny poradniczek. Dzięki wielkie! Pozdrawiam!