marketing automation - SALESmanago

Martwy Case – Automatyzuj swoje wyniki

Jakiś czas temu wprowadziłem do sieci stronę internetową, która na starcie była dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki. Byłem ciekawy czy dobrze przygotowana witryna sama obroni się w sieci. Wyniki przedstawiłem na ostatniej VI edycji IT Con organizowanej przez SALESmanago w Krakowie.

Martwy Case

Jak przygotowałem stronę? Na co zwróciłem uwagę?

 1. Pomysł i projekt strony

Przemyślałem dobrze tematykę i cel strony. Stworzyłem jasny plan czego użytkownik może potrzebować i zaprojektowałem prosty interfejs strony internetowej.

2. Potrzeby użytkowników

Sprawdziłem czego poszukuje moja grupa docelowa w wyszukiwarce oraz jakie słowa kluczowe są wpisywane. Wytyczyłem grupę fraz, która tematycznie pasuje do mojego serwisu.

3. Frazy kluczowe

Wyselekcjonowałem i pogrupowałem wszystkie frazy razem z ich potencjałem. Wszystko po to, aby dopasować treści na stronie pod konkretne zapytania.

4. Struktura serwisu

Opracowałem strukturę treści (menu) liczbę podstron (nazwy adresów URL) zgodną z potrzebami użytkowników (czyli tym co wyszukują/czego pragną się dowiedzieć).

5. Dopracowanie treści na stronie

Właściwa struktura nagłówków od H1 – H6. Krótkie, zwięzłe akapity z odpowiedziami na potencjalne pytania użytkowników (zawierające słowa kluczowe). Zawartość  odpowiednio dopasowana pod konkretny temat danej podstrony. Linkowanie wewnętrzne w obrębie powiązanych stron serwisu. Strona posiada wersję mobilną bez ograniczania treści czy chowania elementów.

6. Optymalizacja techniczna: szybkie wczytywanie, brak elementów opóźniających renderowanie strony. Generalnie kompresja wszystkiego czego się da – plików (Minifikacja) , bezstratna dla obrazków. Optymalizacja:  alt, title itp.
Strona na sieci 3G ładuje się poniżej 2s, dodatkowo otrzymała ponad 90 punktów w PageSpeed Insights.

Martwy Case

7.  Domena zakupiona z rynku wtórnego posiadająca „dobrą” i powiązaną tematycznie historię bez brzydkich linków.

8. Przygotowanie sitemapy i pliku robots.txt, podłączenie GA, GSC

9. Publikacja strony

10. Cierpliwość. Strona pozostawiona samej sobie, po sprawdzeniu tylko czy wszystko dobrze się indeksuje – nadszedł czas na monitoring pozycji. Na wybrane ok. 17 fraz kluczowych.

Wyniki

Wyniki, czyli to co misie lubią najbardziej.

Wyniki z GSC

Obecnie średnia pozycja strony to ok. 7,8. Tak wskazuje GSC. Co z frazami które wybrałem?

Pierwszego sierpnia strona została opublikowana. Do końca roku udało się osiągnąć TOP 9 –  bez dodatkowych działań na jedną z fraz kluczowych.

Pierwsze 2 miesiące strona indeksowała się dość wolno:

wyniki - martwy case 1

Obecnie sytuacja wygląda tak:

Aktualne pozycje martwy case

Efekt po roku możesz ocenić samodzielnie. Strona osiągnęła TOP10 na większość fraz kluczowych wybranych na początkowym etapie projektowania strony. Dlatego audyt witryny jest tak ważny. Im lepiej przygotowana strona tym lepsze efekty można osiągać. Możesz zakwestionować, że nie podałem konkretnych fraz. Podałem 😉 podczas prezentacji na IT Con w SALESmanago. Uprzedzam, nie są to frazy z gatunku „trudnych” jak „noclegi zakopane”, tylko średnia półka, gdzie konkurencja również rywalizuje w Google Ads. Po więcej zapraszam na kolejne moje prelekcje. Do zobaczenia!

 

Co zrobić kiedy już zaczynamy pozyskiwać właściwy ruch z fraz kluczowych na które się pozycjonujemy? Z odpowiedzią przychodzi nam…

Marketing Automation

Aplikacja SALESmanago Marketing Automation umożliwia przeprowadzenie wiele czynności marketingowych w sposób zupełnie automatyczny. Dzięki niej pozyskany ruch z wyników organicznych zostanie wykorzystany w sposób maksymalnie efektywny. Automatyzacja marketingu to oczko w głowie współczesnego świata  reklamy internetowej. Sprawdź więcej informacji na temat: marketing automation – salesmanago.pl >>

Osoby zainteresowane zapraszam do śledzenia profilu SALESmanago. Na temat kolejnej edycji IT Con dowiesz się z facebooka.

5/5 - (4 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.