Nowe Google Search Console (beta) będzie stopniowo udostępniana wszystkim jego użytkownikom. Co się zmieniło w konsoli? Na pierwszy rzut oka widać, że upodabnia się do nowego panelu Google Adwords. Witamy zatem material desing, duży horyzont danych oraz lepsze filtry w nowym Google Search Console Beta.
Google Search Console Beta
Kilka miesięcy temu, Google rozpoczęło testy wersji Beta narzędzia dobrze znanego webmasterom – Google Search Console dawniej Google webmaster tools. Na samym początku wersja testowana wersja była udostępniona ograniczonej grupie użytkowników, która mogła wyrazić swoje opinie.
Jednak od początku 2018 roku wszyscy stopniowo otrzymają możliwość skorzystania z wersji beta Google Search Console. Niestety wersja jest ograniczona. Mamy dostęp tylko do kilku funkcjonalności.
Głównym celem zmian było większe dostosowanie narzędzia do potrzeb użytkowników. Poniżej kilka ciekawych zmian.
-> Dłuższy horyzont danych czyli znacznie większy zasięg
czasu który możemy porównywać i zestawiać.
-> Funkcjonalny interfejs
-> Proste filtry
i wiele wiele innych
W Google Search Console Beta będziemy mieć również dostęp do innych raportów: raportów o stanie Map witryn, raportów o stanie ofert pracy oraz raportów o sytuacji z Twoimi stronami w wersji AMP.
Jak zapewnia Google na swoim blogu, stopniowo implementowane będą pozostałe funkcjonalności i będą one nawiązywać do tych z poprzedniej wersji konsoli. Obecnie warto korzystać z obu wersji narzędzia. Bez problemu można
przełączać się pomiędzy nimi za pomocą nawigacji.
A czy Ty już zdecydowałeś się sprawdzić nową wersję Google Search Console?
Powiem szczerze, nie miałem do czynienia z nową wersją. Niemniej nie oznacza to tego, że tak samo będzie w przyszłości. Trudno nie zgodzić się, z tym że zmiany są ciekawe.
Zapewne będą to zmiany na lepsze, jednak dla SEOwca będzie to poświęcanie czasu na poznawanie od nowa narzędzia, które już znał. Mimo narzekania, zmiany są dobre i trzeba stawić im czoło.