Google poinformowało że wprowadza aktualizacje do przeglądarki CHROME. Proces blokowania uciążliwych i wkurzających reklam oraz wyskakujących okienek rozpocznie się od 15 lutego 2018 roku. Status reklam na swojej witrynie można sprawdzić korzystając z Raportu na temat widoczności reklam…
Raport na temat widoczności reklam:
Przeprowadzenie analizy strony pokazuje, które z zamieszczonych na niej reklam mogą być niewłaściwe.
Blokowanie reklam w Chrome
Kiedy „problematyczne” reklamy nie zostaną usunięte bądź zamienione na spełniające standardy (https://www.betterads.org/ standards/) – to w ciągu 30 dni – przeglądarka Chrome zablokuje na danej stronie wszystkie, nawet te które te standardy spełniają. Czyli 0 albo 1.
Jeśli te kłopotliwe reklamy zostaną poprawione, to konieczne jest ponowne poddanie witryny analizie. W przypadku nie wykrycia już żadnych nieprawidłowości – reklamy przestaną być blokowane.
Przydatne źródła:
Przetestować swoją witrynę można korzystając z Chrome beta: