W tym roku Google ogłosiło Google for Jobs. Nowa inicjatywa skierowana do firm i osób poszukujących pracy. Jedną z głównych części tego wysiłku jest uruchomienie lepszego widoku wyników wyszukiwania dla osób poszukujących pracy w wyszukiwarce Google.
Google for Jobs od strony programisty
Już warto wdrożyć na swoją stronę implementacje danych strukturalnych dotyczących ofert pracy.
Wystarczy skorzystać z poniższych źródeł, aby poznać szczegóły:
Gdzie sprawdzać: Test Structured Data Google
Co jest potrzebne aby Twoje oferty wyświetlały się w Google?
1. Dane strukturalne (powyżej)
2. Przesłana sitemap’a (albo RSS/Atom feed) z znacznikiem dla każdego wpisu. Z reguły to standard, ale niektórzy zapominają o tym.
To wystarczy. Teraz będzie trzeba tylko śledzić zmiany w Polskiej wyszukiwarce i wejście nowego funkcjonalności do Polski. Jeśli pojawią się błędy w konfiguracji na Twojej stronie – błędy wyrzuci Google Search Console. Obecnie dostęp jest jedynie w Stanach Zjednoczonych. Są jednak plany wprowadzenia na inne rynki.
Dodatkowo uruchomione zostanie specjalne API. https://cloud.google.com/jobs-api/
Google for Jobs – Od strony użytkownika
Szukając pracy za pomocą Google to wyszukiwarka znająca naszą lokalizację, dopasuje odpowiednie oferty dla nas. Oprócz tego różne opcje do filtrowania. Dzięki nim sprecyzujemy wszystkie ważne dla nas „cechy” oferty pracy. Możemy więc wybrać branżę, rodzaj zatrudniania: etat/itp.
Mechanizm został pokazany na konferencji.
Materiały prasowe i informacje:
usatoday.com google i/o
Jeden komentarz do “Google for Jobs – meta dane”