Czynnik linków to jeden z najważniejszych po dobrej jakości treści. Nie wszyscy się z tym jednak zgodzą. Ale jedno jest pewne. Linkować do swoich stron należy z głową. Czyli jak prawidłowo linkować swoją stronę?
Jeśli dodajemy linki od zaprzyjaźnionych stron/kupujemy to jakie anchory stosować?
Anchor teksty
od najbezpieczniejszych:
- Adres URL
- Obrazek IMG (alt i title bez słowa kluczowego – sam brand)
- Brand / nazwadomeny.pl
- nazwadomeny.pl słowo kluczowe
- Obrazek IMG (alt i title ze słowami kluczowymi)
- Fraza kluczowa (tzw. ścisłe dopasowanie – exact match)
Jeśli więc linkujemy z witryn mniej zaufanych, mniej pewnych co do ich „super mocy” czy jakości – Zalecane jest użyć 1 opcji. Pamiętajmy, że jeżeli nie mamy 100% zaufania co do jakości / reputacji danej strony lepiej tam linka do naszej witryny nie zamieszczać(!)
Linki warto dodawać w odpowiednich lokalizacjach na stronie. Przykładowo otaczając je tekstem, najlepiej kontekstowo pasującym do danej witryny. Nie sztucznie tylko miedzy akapitami. Obrazki również.
Anchory naturalne to tzw. „tu” , „sprawdź tutaj”, http://example.pl. Nie są jakościowo dobre, bo nie zawierają słowa kluczowego. Jednak duża liczba blogerów często wrzuca w ten sposób linki do swoich wpisów polecając serwisy gdzie np. ostatnio zrobili udane zakupy.
Typów linków jest sporo. Mogą być linki ze stopki / sidebaru zwane często jako linki site wide. Swego czasu był ciekawy wątek na forum PiO o tych linkach – warto się z nim zapoznać. Obecnie dobrze zaplanowane linkowanie z wartościowych stron w postaci linków site wide robi dobrą robotę. Nawet linkowanie z 4 punktu z listy jest w stanie wynieś nas wysoko przy frazach „średniej konkurencji”. Oczywiście wszystko zależy od strony.
Na koniec jednak, pozostawiam Wam materiał od google w którym odpowiada na pytanie polskiego internauty. Wideo z 2012… stare ale czy jare?
Jakie są Twoje doświadczenia? Podziel się w komentarzu.
Dzięki za arta.
Jak widać wszystko z głową 🙂