Google

Nowy system wiadomości RCS zastąpi SMS.

Rich Communication Services zastąpi SMS? Jak informuje amerykański gigant na swoim blogu. Podią współpracę z operatorami, celem wprowadzenia nowego formaty treści (RCS). Co wyróżnia ten format od obecnego SMS?

(https://blog.google/topics/rcs/partnering-mobile-industry-connect-people-and-businesses-rcs/)

Komunikacja za pomocą RCS

Wiadomości bogatsze w treści. Obecnie coraz więcej ludzie czy nawet firmy komunikują się ze swoimi klientami przy pomocy komunikatorów takich jak np. Messenger, Signal. Ja dobrze wiesz, jeśli używasz takiego komunikatora, jest on bardzo rozbudowany. Można przesyłać gify, obrazki, linki (z wyrenderowaną miniaturą) czy wideo. Ograniczenia tego standardu SMS powodują, że w wielu obszarach jest on znacznie mniej użyteczny jak wcześniej wymienione komunikatory. SMS-y wygrywają prostotą użytkowania. Aby wysłać lub odebrać taką wiadomość nie trzeba zakładać osobnego konta, instalować dodatkowych aplikacji – wystarczy telefon z wykupioną usługą operatora komórkowego.

Jak to będzie działać (RCS)?

  • będzie działać bez połączenia siecią (bez Wi-Fi i bez mobilnego internetu) usługa opiera się na standardzie GSM tak jak poczciwe SMS-y.
  • prowadzenie rozmów grupowych
  • przesyłanie plików w wysokiej jakości (o wadze nawet do 10 MB)
  • udostępnianie lokalizacji
  • rozmowy wideo (to co znamy już też z opcji operatora komórkowego

Kiedy w Polsce?

To zależy od tego od rozmów i wyników negocjacji koncernu Google i operatorów w Europie.
3.5/5 - (4 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.