Ludzie chcą jak najszybciej znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, to pokazują
badania. Chyba nikt nie potrzebuje ich oglądać, żeby wiedzieć – że strona mobilna musi ładować się bardzo szybko.
Google promuje technologie jak AMP , które umożliwiają szybkie wczytywanie strony. Jednak tym razem zdecydował się na oficjalny komunikat dotyczący czynnika rankującego, który będzie wprowadzony do wyszukiwarki jeszcze w tym roku. Dotyczył będzie czasu wczytywania stron mobilnych. Użytkownik bowiem nie lubi czekać. Wszystko ku poprawie jakości stron www. To ostrzeżenie, jest wydane z wyprzedzeniem, aby wszyscy webmasterzy mogli przygotować stronę do nowej aktualizacji. Poniżej kilka słów jak się przygotować.
Speed Update – Lipiec 2018
Począwszy od lipca 2018 r. Szybkość strony będzie czynnikiem
rankingowym wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Oczywiście jednym z 200. Tak ogłosił oficjalnie google na swoim blogu: Using page speed in mobile search. Nazwa aktualizacji oficjalnie brzmi: „Speed Update„
Warto więc sprawdzić swoją stronę w odświeżonym narzędziu PageSpeed
gdzie dodano ostatnio dwa nowe parametry:
FCP (First Contentful Paint) – mierzy, kiedy użytkownik widzi wizualną odpowiedź strony
DCL (DOMContentLoaded) – sprawdza, kiedy dokument HTML został całkowicie załadowany
Nowy czynnik rankujący
Google w ten sposób chce zachęcić webmasterów do zastanowienia się, w
jaki sposób wydajność wpływa na wrażenia użytkownika na jego stronie i do rozważenia różnych danych dotyczących użytkowników. Chociaż nie ma narzędzia, które bezpośrednio wskazuje, czy nowy element rankingu ma wpływ na stronę, oto niektóre zasoby, które można wykorzystać do oceny wydajności strony.
Rok 2018 rokiem mobile?
Dużo wpisów było już na ten temat, ewidentnie widać trend, zmian
jakie będą dokonywane w algorytmie wyszukiwarki Google w 2018 roku i kolejnych.
Fajnym narzędziem darmowym do analizy szybkości ładowania się strony jest tools.pingdom.com które umożliwia analizę szybkości wczytywania się konkretnych zasobów i plików strony. Tego nie ma jeszcze w narzędziach Google.