smartphone mobile first

Mobile-first index – Przygotuj swoją stronę na zmiany

Właśnie zostaje nam około 6 miesięcy  na dostosowanie naszych stron do zmian jakich można się spodziewać w 2018 roku w Google: Mobile first index. Nadal posiadasz wersje mobilną na osobnej subdomenie m.twojstrona.pl? Musisz to przeczytać!

Co to jest Mobile-first index?

Mobile-first index czyli branie pod uwagę wersji mobilnej w rankingu stron w pierwszej kolejności. Nie wyklucza to wersji desktopowych, ale jednoznacznie je zdeprecjonuje.

Problemy dla właścicieli stron internetowych w ramach Mobile-first index

Największy problem będą mieć właściciele stron w mobilnych w subdomenach m.strona.pl. Ponieważ to osobny adres www i nie wiadomo jak google potraktuje taką domenę, czy mimo wszystko będzie brał profil linków z głównej strona.pl pod uwagę? Jest tu bardzo dużo pytań bez odpowiedzi. Lepiej przygotować właściwą domenę strona.pl w technice RWD. Dzięki temu będziemy mogli spać spokojnie.

Różnice między Mobile a desktop

Należy pamiętać, że wersja mobilna w RWD nie powinna być okrojona w treści, ponieważ mniejsza ilość contentu może źle wpłynąć na ranking takiej strony – po wprowadzeniu zmian Mobile-first index.

Zatem recepta jest prosta: strona powinna być zbudowana w technice RWD. Najlepiej jeśli wersja mobilna nie będzie okrojona z istotnych treści w stosunku do wersji desktopowej.

Mobilie-first, urządzenia mobilne królują?

Rok 2016
W listopadzie 2016 r. Firma Google ogłosiła inicjatywę dotyczącą mobile-first index.

Rok 2017
Google twierdzi że nie będzie stanie się to z dnia na dzień, ale może zostać wdrożony w miarę, gdy witryny są gotowe do zmiany.  Dodatkowo pojawiają się informacje o prawdopodobnym wprowadzeniu zmian w roku 2018.

Analitycy Google Trends w zakresie  www, w tym John Mueller i Gary Illyes,  jasno wypowiadali się o konieczności migracji z m.***.com  na główną stronę.

Podsumowanie

Więc wiemy tyle, że Mobile-first index prawdopodobnie będzie wprowadzany partiami. „Planujemy włączanie witryn, gdy zobaczymy, że są gotowe”, powiedział Mueller.
Więc Google może przenosić witryny w partiach do tego nowego indeksu. Dodał, że jest mało prawdopodobne, abyśmy mieli jednorazową datę premiery. Jednak wszystkie te informacje jakie podają mogą stracić na aktualności ze względu na to, że trwają prace nad utworzeniem tej aktualizacji i zmiany indeksu.

Cieszmy się, że Google z dużym wyprzedzeniem informuje, w jaki sposób webmasterzy i specjaliści SEO powinni przygotować się do Mobile-first index.

2.3/5 - (92 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

3 komentarze do “Mobile-first index – Przygotuj swoją stronę na zmiany”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.