Tym razem przykład ciekawej kampanii reklamowej, która jest odpowiedzialna społecznie. Przedstawia bowiem ważny i rosnący problem neutralności internetu w USA. Do walki z amerykańską Federalną Komisją Łączności dołączył pewien fast food. Tak fast food…
W obronie neutralności sieci w Stanach Zjednoczonych walczy wiele dużych firm technologicznych. To Amerykańska Federalna Komisja Łączności (FCC) chce wprowadzić bardzo negatywne w skutkach prawo. Firma Burger King postanowiła opublikować 3 minutowe wideo wyjaśniające zagrożenie. Przedstawiając problem „łopatoligcznie” na przykładzie kanapek. – Przy okazji reklamując je.
Reklama odpowiedzialna społecznie
O co chodzi? o pieniądze!
Streszczenie wideo: Na nagraniu widzimy kasjerów, którzy realizują zamówienia na kanapki Whopper MBPS (making burgers per second).
Klient decydujący się na Whoppera w standardowej cenie 4.99 dolarów (Slow MBPS) otrzyma go później, niż klient płacący za wariant w cenie 12.99 dolarów (Fast MBPS) lub 25.99 dolarów (Hyperfast MBPS). Pracownicy Fast Foodu tłumaczą zdezorientowanym klientom, że zmiany związane są z tym, że inne produkty sprzedają się lepiej, więc firma ogranicza dostęp do Whopperów. Oczywiście klienci, którzy będą chcieli otrzymać swoją kanapkę na tych samych zasadach co klienci zamawiający inne produkty jak frytki, mogą za niego zapłacić kilkukrotnie więcej. Kto zapłaci więcej ma natychmiast.
Poziom absurdu sięga zenitu kiedy pracownik trzyma już w ręce Whoppera, ale nie wydaje go klientowi, bo ten zapłacił za wariant Slow MBPS, więc musi odczekać jeszcze ponad 40 sekund 🙂
Kampania odpowiedzialna społecznie
Dostawcy sieci, zgodnie z nowym prawem Federalnej Komisji Łączności, będą mogli ograniczać dostęp do wybranych witryn w sieci, wedle własnego uznania. Mogą zmienić ruch jednych użytkowników kosztem innych i nagradzać odwiedzanie jednych stron (partnerów biznesowych – którzy wyłożą za to pieniadze), a innych dewaluować, np. odwiedzanie strony konkurencji.
Czy to zamach na wolność medium jakim jest internet?
Niestety ludzie w USA nie zdają sobie z tego sprawy. Dlatego produkuje się tak dużo kampanii społecznych.
Ten koleś na końcu jak mu próbował wyrwać tego burgera 😀