Powiadomienia push odgrywają coraz większą rolę w ogólnie pojętej dystrybucji treści w Internecie i stają się jednym z istotniejszych narzędzi marketingowych w sektorze B2C. Wielu widzi w nich bardziej efektywną alternatywę dla newslettera, a inni cenią sobie możliwość docierania do zupełnie nowych odbiorców, którzy ignorują inne kanały.
Jedno jest pewne – dzięki notyfikacjom można dotrzeć do ponad 80% internautów, użytkowników najpopularniejszych przeglądarek internetowych.
Jak wykorzystać potencjał powiadomień web push? Poniżej znajdziesz 5 praktycznych przykładów, które pomogą Ci zbudować nową bazę klientów.
Baza subskrybentów, którzy ignorują newslettery
Zastanawiałeś się kiedyś, ile wynosi średni wskaźnik zapisów na newsletter? Z raportu 2017 Email Signup Benchmarks opublikowanego przez Sumo wynika, że jest to całe 1,95%. Tymczasem badanie przeprowadzone wśród klientów PushPushGo wykazało, że wskaźnik zapisów na notyfikacje web push wynosi średnio 5-10%. Jak to się dzieje, że w tym przypadku ten odsetek jest kilkukrotnie większy?
Pokrótce można wyjaśnić to w ten sposób – newsletter kojarzy się w większości z nieprzyjemnym spamem lub nachalnymi treściami sprzedażowymi, podczas gdy notyfikacje to dość nowy format marketingowy o niesplamionej wciąż reputacji. Plusem może być fakt, że sam zapis trwa średnio 2 sekundy i nie wymaga podawania żadnych danych, więc subskrybenci zostają w pełni anonimowi.
Najważniejsze jest zaufanie. Jeśli chcesz przekonać odwiedzających do subskrybcji, jasno przekaż, jakie treści będą im wysyłane, użyj języka korzyści. Możesz zaproponować dostęp do ekskluzywnych artykułów, ofert specjalnych czy rabatów z darmową dostawą wyłącznie dla subskrybentów.
Zwiększenie powracalności na Twoją stronę www
Zwracasz uwagę na to, czy odwiedzający Twoją stronę wracają na nią po kilku dniach czy miesiącach? Jak przyciągasz ich uwagę? Mierzysz RVR, czyli return visitor rate?
Za pomocą platformy web push jesteś w stanie automatycznie monitorować, którzy z subskrybentów nie odwiedzili Twojej strony w ostatnim czasie i możesz wysłać im wcześniej przygotowane powiadomienie.
Swoich odbiorców możesz zatem podzielić na lojalnych i tych mniej lojalnych. Następnie każdej z tych dwóch grup wyślij spersonalizowane treści z rabatem zarówno w podziękowaniu za lojalność, jak i w formie zachęty do odwiedzin.
Efekt pozytywnie Cię zaskoczy.
Optymalizacja konwersji i porzucone koszyki
Większość rozpoczętych zakupów w e-commerce kończy się porzuceniem koszyka. Tak samo dzieje się w przypadku wypełniania długich wniosków kredytowych czy formularzy zgłoszeniowych na webinaria lub kursy.
Właśnie w takich sytuacjach wtedy z pomocą przychodzą powiadomienia web push. Dzięki nim jesteś w stanie dotrzeć do tych osób nawet na długo po tym, jak opuściły Twoją stronę. Mogą nawet przeglądać wtedy strony konkurencji.
Najlepiej wysłać im w takiej sytuacji rabat, informację o darmowej dostawie lub po prostu przypomnieć o niedokończonej transakcji.
Poprawa customer service
Warto na bieżąco analizować i monitorować poziom oferowanej przez Ciebie obsługi klienta. Aż 67% konsumentów twierdzi, że jest w stanie zapłacić więcej za pozytywne
Jak
Po dokonanej transakcji wyślij użytkownikowi powiadomienie, które może zawierać dwie przykładowe opcje oceny:
-
- „Było OK” – subskrybent zostanie przekierowany na landing page z podziękowaniami,
- „Mam uwagi” – subskrybent zostanie przekierowany do ankiety, która zweryfikuje, jakie ma zastrzeżenia.
Remarketing za pomocą powiadomień web push
Na bieżąco analizujesz zachowania Twoich odbiorców. Wiesz, czego szukają na Twojej stronie i jakie artykuły do tej pory czytali. Dzięki temu możesz łatwo dostosować treści do ich zainteresowań. To także idealna okazja do wypróbowania remarketingu.
Działa to tak, że jeżeli dana osoba przynajmniej raz wyświetliła podstronę z butami trekkingowymi, w bazie będzie miała przypisany tag „buty trekkingowe”.
Subskrybentów możesz też segmentować na podstawie wyświetlanych adresów url, strony cennika lub zakupu danej usługi.
To wszystko pomoże Ci stworzyć odpowiednie treści, dzięki którym Twoi odbiorcy dostaną ciekawe, skrojone na miarę notyfikacje.
—
Powiadomienia web push mają ogromny potencjał. Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób je wykorzystasz. Pamiętając o kilku zasadach, jesteś w stanie stworzyć lojalną bazę subskrybentów, którzy zainteresowani krótkim komunikatem co rusz będą odwiedzać Twoją witrynę.
W PushPushGo chętnie podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Jako użytkownik nigdy nie uruchamiałem takich powiadomień, ale po przeczytaniu tego wpisu zainteresuję się tematem
Nie korzystałem do tej pory nigdy z web push, teraz muszę poczytać o tym jeszcze więcej. 🙂