Nowość: Google Posts w Google Moja Firma. Jest już z nami od paru tygodni. Czy korzystałeś już z tej funkcji? Jeśli nie – To koniecznie zainteresuj się tą funkcjonalnością. Czy na pewno wszystko o niej wiesz? Zobacz jak się sprawdza w praktyce. Pozyskaj dodatkowy ruch z wyszukiwarki.
Nową funkcjonalność znajdziesz w panelu Google Moja Firma
następnie tworzymy post, uzupełniając pola formularza:
Google Posts – do czego to służy?
Google Posts pozwala to firmom udostępniać czasowe wpisy/wiadomości swoim klientom, które pojawiają się w panelu lokalnym w wyszukiwarce internetowej.
Główny cel to informowanie o wydarzeniach i ważnych wyprzedażach czy czasowych akcjach dziejących się w obrębie Twojej działalności w ramach danej lokalizacji.
Google Posts – 7 dni
Google potwierdziło, że większość postów Google jest usuwanych po siedmiu dniach od ich publikacji. Wyjątkiem od tej zasady są posty, które opierają się na nadchodzących wydarzeniach. Posty Google dotyczące zdarzeń są usuwane po dacie wydarzenia. Rzecznik Google powiedział: „posty umożliwiają sprzedawcom udostępnianie odpowiednich, aktualnych aktualizacji w wyszukiwarce Google i Mapach Google.” Aby upewnić się, że posty są poprawne, zostaną one usunięte z domyślnego widoku po siedmiu dniach (lub gdy data przesłania przesłanego postu została przesłana).
Fakty na temat użycia Google Posts
- Wykorzystaj posty, aby wyróżnić sprzedaż, promocje lub wydarzenie. Nie wsadzaj słów kluczowych do swojego posta – to nie ma wpływu na ranking
- Pierwsze 100 znaków wyświetlane jest w wyszukiwarce przy wizytówce
- Odnośnie obrazków tylko dodam, że najmniejszy dopuszczalny rozmiar to 250x250px, a najlepiej 750×750
- Taguj linka umieszczonego w GooglePost:
?utm_source=GoogleMyBusiness&utm_medium=Organic&utm_campaign=Posts
Na samym końcu adresu url. Np. dla strony głównej:
http://piestrzynski.pl/?utm_source=GoogleMyBusiness&utm_medium=Organic&utm_campaign=Posts
Dzięki temu mechanizmowi sprawdzimy ruch pochodzący z tego miejsca. Niestety Google Analytics nie ma wbudowanego śledzenia tego źródła, dlatego należy zastosować tagi UTM.
Jeśli tagów nie umieścimy, jedyne co nam pozostanie to podgląd liczby osób jakie zobaczyło nasz post:
Nie rozumiem sformułowania – taguj linka – jakieś przykłady?
Tagowanie linka – czyli dodanie TAGu UTM do linka jak w przykładzie użytym w pości (http://piestrzynski.pl/?utm_source=GoogleMyBusiness&utm_medium=Organic&utm_campaign=Posts) Pisząc Google Post’a możemy umieścić tam link, który właśnie warto oznaczyć tagiem jak powyżej, tak aby móc później sprawdzić w Google Analytics ruch z tego źródła. Czyli czy ktoś klikną w przycisk pod Google Postem i przeszedł na naszą stronę po więcej informacji.
Dzięki za newsa. Moim zdaniem wprowadzają ciekawą funkcjonalność, która spowoduje, że coraz więcej informacji będzie wyświetlana bezpośrednio w SERPach i użytkownicy właściwie nie będą musieli odwiedzać strony docelowej. To oczywiście ma swoje plusy i minusy, ale z punktu widzenia użytkownika zmiana jest zdecydowanie na plus. Trochę gorzej z konkurencją i alternatywnymi firmami, które może nawet i wcześniej kusiły podobnym wydarzeniem, no ale przecież użytkownik jest… najważniejszy.
Swoją drogą, coś czuję że wizytówki firm, które w danym momencie będą oferowały jakieś wydarzenie będą jednak premiowane/priorytetyzowane w rankingu. Warto potestować :).