Google potwierdza aktualizacje algorytmu rankingu wyszukiwania z połowy grudnia bieżącego roku. Ponieważ aktualizacje nadal są wdrażane, za wcześnie by mówić czego dotyczyły. Pierwsze wskazania sugerują zakłócenia w mobilnych wynikach i spadki dla witrynach bez bajerów z schema.org.
Wczesne znaki wskazują na wyniki mobilne i schema.org
„Zwykle grudzień jest jednym z najspokojniejszych miesięcy, jeśli chodzi o zmienność SERP”
Jednak nie.. bo kilka dni temu, 19 grudnia monitory pozycji za granicą zgłaszają ekstremalne skoki. Oczywiście, jest zbyt wcześnie, aby dojść do wniosków co do tego, co się dzieje i jak dostosować się do zmian (ponieważ nie możemy naprawdę przewidzieć, co dokładnie się zmieniło), ale wiemy na razie, że niektóre nowe ulepszenia lub aktualizacje zostały wykonane 19 grudnia dla USA i efektem domina w następnych krajach: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Australii i Hiszpanii następnego dnia, co oznacza, że aktualizacja została przetestowana na rynku „lokalnym” jakim są Stany Zjednoczone i wypuszczona dalej. Czy będzie to prezent na gwiazdkę dla Polskich pozycjonerów? :> Pewnie nie dla każdego.
schema.org
Dane strukturalne to podstawia dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Póki co w Polsce, w niektórych branżach już mowa o wdrożonej aktualizacji. Ja osobiście nie zarejestrowałem zmian, jednak trzymam rękę na pulsie. Jeśli tylko pojawią się zmiany poinformuje o tym na moim blogu razem z przykładami.
Obserwujmy SERPy w najbliższym czasie z większą uwagą, pomimo pełnych żołądków 😉
Chcesz przeczytać więcej o aktualizacjach w 2017 roku?
Sprawdź podsumowanie zmian w algorytmie wyszukiwarki na moim blogu.
Barry Schwartz przeanalizował temat i nawet po swojemu nazwał tą aktualizacje:
Życzę wszystkim Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!