Recykling treści

Recykling treści na stronie internetowej

Kiedy Twój strona osiąga dziesiątki ilości podstron różnej maści, warto zastanowić się czy nie wprowadzić cyklicznego recyklingu treści. Frazę „recykling treści” można rozumieć jako szereg wszelakich działań contentowych, ale w tym wpisie omówimy sobie wybrane sposoby na przeanalizowanie treści na naszej stronie internetowej…

Co to jest recykling treści?

Recykling treści w kontekście SEO (Search Engine Optimization) to proces aktualizacji, modyfikacji i ponownego wykorzystania istniejących treści na stronie internetowej w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach i zwiększenia ruchu na stronie. Oto kroki, jak efektywnie wykorzystać recykling treści:

Identyfikacja treści do recyklingu

Analiza popularności i wyników treści: Użyj narzędzi takich jak Google Analytics, Google Search Console, aby zidentyfikować treści pod kątem ich wyników w wyszukiwarce.

Przegląd treści: Szukaj treści, które są przestarzałe, mają niski ruch lub słabe pozycjonowanie.

Zbierz wyniki wszystkich treści do jednego dokumentu, np. pliku xls (excel)

Przykładowy arkusz, w którym mamy adres URL, Frazy, Kliknięcia, wyświetlenia, można też dołożyć odsłony, nagłówki jakie są czy liczbę słów w danym artykule.

recykling tabelka

Warto też poznać średnią pozycje.

Ok, mam wszystko, ale co dalej?

Artykuły, które generują wysoką liczbę odsłon (np. dzięki dobrej pozycji w Google), mogą nie cieszyć się dużym zainteresowaniem czytelników, co objawia się niskim średnim czasem spędzonym na stronie. Być może warto je ulepszyć, aby nie marnować ruchu z Google?

Artykuły, które mają niską wartość dla użytkownika bo są: nieaktualne, krótkie, newsami które już dawno się przeterminowały i nie niosą żadnej wartości dla czytelnika w aktualnym czasie – zużywają także „crawl budget”. Warto takie treści przekształcić w coś dobrego. Możemy z nich całkowicie zrezygnować i przekierować adresy na ich odpowiedniki lub połączyć wybrane artykuły ze słabym wynikiem i zbudować na ich podstawie coś całkiem nowego.

W niektórych przypadkach, warto jest połączyć kilka artykułów o podobnej tematyce w jeden większy. Szczególnie: kiedy frazy kluczowe wskazują na jednorodną tematykę i gdy kontekst jest możliwy do połączenia. Np. Kompleksowy artykuł nt. Cukrzycy typu drugiego. Można połączyć z kilkoma „słabiej rankującymi” treściami o sposobach na dietę dla cukrzyka czy sposobie pomiaru cukru. Wszystko zależy jaką wartość ma dany content na stronie.

Inaczej podejdziemy (z większą ostrożnością) do core’-owych treści, a inaczej do artykułów zwiększających zasięg przez początek lejka zakupowego.

Warto:

Wzbogacanie treści: Dodaj nowe informacje, statystyki, obrazy i wideo. Upewnij się, że wszystkie linki zewnętrzne i wewnętrzne są aktualne i działają.

Optymalizacja pod kątem słów kluczowych: Włącz wybrane słowa kluczowe do tytułów, nagłówków, meta opisów i treści, zachowując naturalność języka.

Poprawa czytelności: Użyj krótkich akapitów, list punktowych i nagłówków dla lepszej struktury treści.

Co mogę zrobić jeszcze ze starymi treściami?
– Opracować post na fanpage sklepu,
– Przygotować zwięzły ebook,
– Zaprojektować infografikę do pobrania przez klientów,
– Przedstawić porady z artykułu w formie transmisji na żywo na Facebooku lub Instagramie,
– Przygotować newsletter, który zostanie wysłany klientom w odpowiednim momencie (np. poradnik zakupowy przed świętami)

Promocja zaktualizowanej treści

    • Social media: Podziel się odnowioną treścią na kanałach społecznościowych.
    • E-mail marketing: Powiadom subskrybentów o zaktualizowanych treściach, które mogą ich zainteresować.
    • Link building: Szukaj możliwości zdobycia jakościowych linków zwrotnych do zaktualizowanej treści.

Ważne uwagi:

Unikaj nadmiernego optymalizowania: Naturalne umieszczanie słów kluczowych jest kluczowe; unikaj ich nadmiernego stosowania.

Jakość ponad ilość: Skup się na dostarczaniu wartościowej i użytecznej treści dla użytkownika.

Dokładnie przeanalizuj słowa kluczowe i sprawdź ich trendy i potencjały. Przy każdej decyzji o: konsolidacji, usuwaniu, przekształcaniu już istniejących treści, zastanów się i rozpisz daną grupę fraz i URLi. Pamiętaj o monitorowaniu i wprowadzaniu zmian etapami – jeśli nie jesteś pewien swojej strategii.

Recykling treści, wykonany prawidłowo, może znacząco poprawić widoczność w wyszukiwarkach, zwiększyć ruch na stronie i poprawić ogólną strategię SEO. Dzięki skupieniu się na treściach i nawet konsolidacji, możemy uzyskać lepszą widoczność nie poszerzając strony o kolejne dziesiątki artykułów czy newsów.

5/5 - (2 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

Jeden komentarz do “Recykling treści na stronie internetowej”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.