emoji-serp-google

EMOJI w title i meta description w WordPress

Od jakiegoś czasu jest możliwe umieszczanie EMOJI w opisach i tytułach stron internetowych. Wystarczy jak sprawdzisz i wpiszesz frazę „emoji” do wyszukiwarki. Mają jedną główną zaletę. Jeśli nie ma ich konkurencja masz przewagę i mogą zwiększyć Twój CTR. Spróbuj i pobaw się widokiem Twojej witryny w SERP’ie. Sprawdź jak to zrobić!

W Polskich wynikach wyszukiwania brakuje urozmaicenia. To dobry sposób aby wyróżnić się z tłumu. Szczególnie w TOP10-4, gdzie walka toczy się o każdy klik Poniżej wskazówka jak umieścić EMOJI na swojej stronie czy to zwykłej statycznej HTML czy systemie WordPress.

Wdrożenie EMOJI w WordPress

Wdrożenie EMOJI w systemie zarządzania treścią typu WordPress jest bardzo proste. Jeśli posiadasz wtyczkę Yoast SEO, wystarczy jak przejdziesz do strony/wpisu do którego chcesz dodać EMOJI i wkleisz w panelu administracyjnym do meta opisu.

Skąd pobrać emoji i jakiego kodowania użyć?

Aby dodać do opisu podstrony EMOJI, wystarczy wybrać odpowiednią ikonkę ze strony iemoji.com lub getemoji.com następnie wejść w jej szczegółowe informacje np.: iemoji – computer icon i skopiować jej kod lub samą ikonkę z pola „Characters In Input” (dla systemu WordPress polecam skopiować ikonkę).

emoji google in meta description

Po zapisaniu zmian EMOJI powinny pojawić się w kodzie źródłowym serwisu. W przeglądarce Chrome: Ctrl + U. Naszym oczom powinna pojawić się emoikonka i to dowód na to że skopiowaliśmy prawidłowo. Teraz tylko czekać na indeksacje.

Czy mogę przyspieszyć wizytę robota Google?

W celu przyspieszenia indeksacji można pobrać ją jako w Google w narzędziu Search Console w sekcji „Pobierz jako Google”. Na drugi dzień zmiana powinna być już widoczna. EMOJI powinny pojawić się w meta description nawet do kilku godzin od ponownego pobrania. Sprawdź!

Szczegółowe informacje na temat wdrożenia EMOJI można spotkać na tej stronie.

 

EDIT:

SERP Piestrzynski.info

Nie zawsze pojawiają się w formie kolorowej, pomimo wrzucenia właściwego kodu. Z mojego doświadczenia wynika także, że nie wyświetlają się one za każdym razem i czasem na zmianę, w zależności od ilości. Z pewnością nie możemy liczyć na możliwość zaśmiecenia Emoji ikonkami zwykłych SERPów w dużej ilości.

 

4.6/5 - (10 votes)

Autor

Dominik Piestrzyński

Specjalizuje się w działaniach SEO oraz wsparciu IT. Automatyzuje procesy i wykorzystuje technologie do poprawy wyników biznesowych w organizacjach. Od lat pracuje aktywnie w sektorze IT i przygotowuje strategie pomagające zwiększyć ruch organiczny na stronach. Rozwijam również środowiska automatyzacji o LLMy.

5 komentarzy do “EMOJI w title i meta description w WordPress”

  1. Podaj przykład, bo teorię to już od roku znam a nie udało mi się jeszcze zaindeksować emoiki w description. I sprawdziłem site twojej strony i też nigdzie nie masz tego wrzuconego.

    1. Zaktualizuje wpis o screen w najbliższym czasie. Niestety z tymi EMOJI jest różnie. Nie zawsze się wyświetlają i nie zawsze tak jak byśmy tego chcieli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.