Szybki przegląd ostatnich zmian w wyszukiwarce Google. Sprawdź, jak zmienią się wyniki mobilne.
Zmiany w wyszukiwarce Google
Ostatnimi czasy, ciągle jesteśmy zasypywani nowymi zmianami w wyszukiwarce. Sugerowane zmiany algorytmu tyczą się – jak zapewniają niektórzy specjaliści, branży medycznej. Jednak to bardzo ogólne wnioski. Owszem, widać, że strony o tej tematyce ucierpiały – patrząc na całość jako ogół – jednak wyszukiwarka nadaje ton zupełnie innym zmianom.
- Likwidacja powtarzających się wyników tej samej domeny w wyszukiwarce.
Dominacja jednej witryny w wynikach wyszukiwania wywoływała niepewność wśród odbiorców. Od tej pory jedna domena ukaże się maksymalnie dwukrotnie. Modyfikacja umożliwi przekierowanie ruchu w miejsca cieszące się mniejszym zainteresowaniem. Google zwraca jednak uwagę na pewne odstępstwa od tej reguły. Dotychczasowy algorytm będzie nadal funkcjonował, jeżeli odbiorca wyraźnie oczekuje wielu wyników z jednego źródła. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy użytkownik decyduje się na wyszukiwanie treści związanych konkretną nazwą marki. - Zmiana wyglądu strony wyszukiwania na mobile (pojawiają się favicon i zmiana oznaczeń treści reklamowych Google Ads)
Jak widać, reklamy przestają być widoczne jeszcze bardziej.. a wyniki organiczne zyskują na atrakcyjności. To co? Lepiej sprawdź czy masz faviconkę 😉
- Aktualizacja algorytmu (medyczna) początek czerwca 2019
Wydawać by się mogło że aktualizacja z 3 czerwca (oraz z 12 marca 2019) są częścią większego procesu, który Google rozpoczął 1 sierpnia 2018. Wszystkie 3 update’y, które wydarzyły się w ciągu ostatniego roku są ze sobą powiązane. Na pierwszy rzut oka zmiany wszędzie opisywane są jako
YLYM (Your life your money), wpływające na decyzje życiowe użytkowników. Jednak czy faktycznie tak jest? W mojej ocenie, zmiany może i wyraźnie dotykają tych branż, jednak nie będę z tym dyskutował. Tutaj chodzi bardziej o aktualizacje dotyczącą sposoby rozumienia treści przez sam algorytm oraz rozumieniem zapytań. Możemy na to spotkać określenie: neural matching. Wyjątkiem potwierdzającym regułę, może być brytyjska gazeta Daily Mail, która sporo straciła.
Dla uporządkowania:
Kalendarium ostatnich zmian w Google:
1 sierpnia 2018
Google zmieniło sposób analizy treści. Nowa metoda przelicza content, wykorzystując metody machine learning. W podobnym czasie w usługach Cloud Google pojawiają się narzędzia do analizy treści, intencji, sentymentu itp.
7 marca 2019
Google zaktualizowało silnik robota wyszukiwarki. Proces miał na
celu lepsze renderowanie treści na stronach bogatych w Java Script.
12 marca 2019
Google kolejną zmianę algorytmu z 1 sierpnia. Dużo stron dotkniętych efektem sierpniowym odzyskuje widoczność.
7 kwietnia
Google informuje o problemach z indeksacją. Z indeksu znikają losowe strony.
23 maja
Google po raz kolejny ma ogromne problemy z indeksacją stron.
4 czerwca
Google wprowadza kolejną aktualizację